tass

Jag sitter med min tenta och spyr. Om ni såg mig nu hade ni sagt: Oj. 
Jag är hemma under tryggt tak. Hemma i hemsjö, mitt i skogen på landet. Pappa och mamma sitter på sina vanliga platser i soffan. Det enda som är annorlunda här är ny kyl och frys inomhus och alla papper över allt. Jag skulle vilja skriva en hemtenta om fattigdom för det är nog det tydligaste exemplet jag kan ge på mig själv just nu. Fattig och utbränd. Glad och förfärligt ledsen på samma gång. 
Jag har nästan suttit framför den här burken i tre och ett halv dygn nu. Det spelar ingen roll om jag åker bort för jag är redan borta. Ska bli färdig med den här tentan och sen tror jag att om jag får med mig mitt piano in till lägenheten kommer allting bli bra och så söker jag mig till Skåne och sen åker jag och miss Mi till Indien. Är det varmt i Indien på sommaren? 

Jag vet inte om det är världen eller jag som är uppåner
och att jag önskar mig dig det tycker jag ändå är mindre än mer
mindre än alla famnar jag skulle lämna och alla rum jag skulle tända på vägen
spöken kan inte spöka i tända rum

Jag kan nog inte sitta ihop med någon alls längre för jag kan inte ens sitta stilla. Det är så himla svårt att plugga när man springer omkring hela tiden.
Som vanligt är grejen att jag tror han är som jag. Fast, han kan sitta still och hålla fast mig när jag tar sats för att börja springa omkring.

Jag kanske borde flytta till Stockholm. Det känns som att min cynism skulle klä sig lite bättre där.

hihi..jag vet. Nu är det fan på tiden att jag äntligen erkänner att jag är patetisk och sentimental som en sån där som.. är det. Jag är elak också, för jag har aldrig slutat smida ondskefulla planer om att lura in honom i ett äktenskap för det.. 

sen så ljuger jag endel också.

image52

ifall man tittade ut genom fönstret.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0