jack o cola

Jag tänkte på sist jag hade en vit vecka. Men sen nej, det var inte en hel vecka för det kom ju en nyårsafton. Det är som om man tror att tiden inte går och det gör den ju egentligen inte när allting som man pratar om är när man senast drack och när man nästa gång ska dricka. Och någon gång säger man att Jim Reid var så jävla snygg där i mitten av 80-talet, att snyggare än så har någon annan aldrig varit. Men det har ju sagts tusen gånger innan.
Jag tänkte, det är ingen fara. Jag åker inte längre in till stan och super tills något organ i kroppen säger ifrån och värker, värker, värker tills man druckit ungefär halva dagens första öl. Spring inte omkring i internatkorridorer med en bag'in'box som accesoir!
Jag vet en som svimmade en gång. Mitt på trafikerad bilväg. Man kan göra det när man dricker för mycket rödvin. Det var ju flera år sen men ändå.

I mitt horoskop står det att kvällen kommer sluta med en familjekonflikt. Det vill jag inte. Alltså ska jag inte ringa mamma och säga att jag har framtiden utstakad framför mig på universitetet men inte vill gå.

Ibland tänker jag att jag alldeles för lätt ser det fina i människor. Jag älskar till exempel verkligen när de visar sig svaga. Då kan jag inte motstå dem. Då vill jag plocka upp dem som blommor i en bukett och presstorka dem i böcker och klistra in i små album. Så jag vet ju precis hur du tänker ponti baby.

Och jag vet inte om det är för att jag har börjat på socionomprogrammet och förstått hur jävla många människor det finns på jorden att rädda som jag har börjat ge upp hoppet som att rädda en endaste enda och bara vill tänka på mig själv!? Men det är den där gamla sången som kommer upp igen från ingenstans så fort han säger något fint eller kanske bara skriver ett hej på msn:


"Jag blir så glad
när jag ser dig
Jag blir så glad
när jag ser dig
Jag blir så glad
när jag ser dig
Jag blir så glad
så glad så glad
när jag ser dig"


Eller!?


Jag blev precis så glad. Det var tack vare en klassis. Endel mänskor är det lyx att få hänga med.

Ifall jag hade haft en syster skulle jag ha åkt hem till henne nu och bekänt mina synder. Eller det har jag ju, men hon bor i stockholm och försöker rädda willy.

image53

spider has eight legs you know

Kommentarer
Postat av: ponti mario lunatic david Jo

jackåkåla..det ska vi dricka du å ja när du kommer hit..på harrybjames eller nåt annat ytligt rocknroll ställe..eller så hänger vi bara i rissne..det går lika bra det..bara vi e me varann å dää..
bekänna våra synder för varann..fast ja tror du vet allting om mig redan..ja är ju en öppen bok..:) du e lite mer secret..tssss..
jim reid..? antagligen någon man borde veta vem det är..men i have no cluee..
något ja vet inför 2008..är att alla bore båjkåtta msn..å utesluta internet..man vill liksom inte vara beroende av det där hejjet eller liksom analysen av..you know what i mean..when im meaning and so on..
jag ljuger med.
att ljuga eller inte ljuga det är frågan.
inte är svaret.

nu mörknar det i Rissne, jag saknar den riktiga Risne, och jag behöver luft..

hoppas du känner kramen jag skickar via cyber.
då läker din migrän för ett tag å dä..
yäyä
sugaaapie, you know what you are,
a superstar
**********

2008-01-17 @ 15:35:38
URL: http://supmigfull.spindelgris.se
Postat av: Anonym

"Spring inte omkring i internatkorridorer med en bag'in'box som accesoir!"-fokkin great mening!
du borde bli krönikör å ha din egna tidning!

mina komplimanger till dne beste bloggaren in town.

im toasted in this town..
just toasted n freezed like a marulk fish worker..
dude..come n get me out of here..;)

2008-01-17 @ 15:38:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0