lykke

I want to be good I want to be gone
he's good he's gone

Jag minns förra gången jag bloggade om Godkändtet på första tentan. Då skrev jag nästan som jag tänkte: "fan va schysst Gud, jättetack, tack så hiiimla mycket". När jag kom till skolan för nån dag sen och sa ungefär samma sak högt till en klasskompis sa han:
"men vaffan skärp dig, jag lovar att Gud inte har någonting med det här att göra. klappa dig själv på axeln istället"
Sen sa jag till båda två att jag tycker det känns mest skönt att Gud kanske finns ifall det händer dåliga saker.
Den här gången kändes det annorlunda mot första. Jag var så sjukt inställd på att jag inte skulle klara tentan så jag vågade inte tro mina ögon när det stod G på studentportalen. Jag har sammanlagt varit inne på sidan fyra gånger och försäkrat mig om att de verkligen skrivit rätt. Jag är klarade mig igen. Och jag firar det med att åka tre timmar söder ut. Jag åker en stund till Lund.

Igår i skolan pratade vi om den där åldern när man frågar chans och samlar på saker. Då som man sätter upp PRIVAT-skylt på dörren till sitt rum och sminkar sig i smyg. Jag samlade på brevpapper, luktsuddigummin och växter. Matade mina bananflugor med banan i blomkrukor och lekte häst i smyg gjorde jag och Caroline. 
Den endaste gången jag varit ottrogen i mitt liv, det var då. Då var jag tillsammans med två samtidigt i ungefär en halvtimma. Det var Patrik och det var Johan. Jag hade fått chans på Patrik på morgonen i kastanjenkorridoren vi var ihop till fritids började vid tvåtiden på dagen då Johan frågade chans på mej. Jag sa Ja och fick jag låna fritids telefon och ringa hem till Patrik och göra slut. Han sa: okej.

En gång så tänkte jag att bisexuell låter vackert så det kan ju jag vara men då hade jag aldrig känt så som jag gjorde efter att jag hade tänkt så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0