och Dödsrelikerna

Sju år. Jag var mindre än tretton när jag blev ägare till den första Harry Potterboken. Jag fick den allra första gratis när 6:orna på Hemsjö fick åka in till Bokia i Alingsås och välja var sin bok. Då valde jag Harry Potter för den var dyrast. Sen läste jag den inte på en gång med samma men vi började läsa den högt i klassen och då var det liksom klickat och klart efter två kapitel. Jag läste ut den sista boken igår. Fick ju egentligen inte läsa den för jag har så mycket annat som jag borde läsa egentligen men jag kunde liksom inte låta bli. Igår var jag mest ivrig och bara längtade till slutet när jag skulle få veta hur det gick men nu ikväll när boken ligger brevid mig på golvet ihopslagen känns det nästan lite som det kan göra ni vet ifall ens pojkvän typ flyttar utomlands eller när någon man gillar sitter och spelar gitarr i rummet brevid och sjunger någonting som, 
you know just what it's like
when your heart falls apart. 
Det är vackert fast det är sorgligt. 
Tänk om man fick gifta sig med Harry Potter, då skulle kanske storken komma med små ärriga barn med stora hjärtan. Ni förstår väl varför jag skrev så där - precis som Anna på facebook is most likely to change her relationship status for the drama. Tycker förresten inte om Facebook.

Jag kom till skolan idag men inte för det som jag var nervös för igår. Jag var jättesjuk imorse när jag vaknade och insåg att om jag satt helt stilla i två timmar på ett litteraturseminarium tillsammans med nio andra kärnfriska GU-studenter så hade jag blivit jättemycket sämre så jag sov vidare med gott samvete. Sedan åkte jag dit och bokade tid för att deltaga i morgon istället. Jag måste gå dit i morgon vilket jobb det skulle bli annars. Och imon blir det jobb. Äntligen - solen gick upp över stan. 

She knows just what it's like 






Kommentarer
Postat av: emma

shiiiiit. jag vågar inte läsa sista, man vill liksom ha kvar den godaste kakan.. åh anna, det var DU som fick mej att kliva in i harry potters värld å det e jag evigt tacksam. puss & god jul. ps. om ca 12h drar jag till finlandet:)

2007-12-22 @ 00:43:09
Postat av: emma

shiiiiit. jag vågar inte läsa sista, man vill liksom ha kvar den godaste kakan.. åh anna, det var DU som fick mej att kliva in i harry potters värld å det e jag evigt tacksam. puss & god jul. ps. om ca 12h drar jag till finlandet:)

2007-12-22 @ 00:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0